In De Pul bestel en betaal je je drankjes voortaan met je smartphone

  •   keer gelezen   Kunst en cultuur

UDEN | De Pul is het eerste Nederlandse poppodium waar bezoekers in 2020 via hun smartphone hun drankjes kunnen bestellen en betalen. In samenwerking met CM.com start De Pul vanaf 1 febrauri een pilot 'Mobile Order'. CM.com is een grote speler op het gebied van mobiel betalen en werkt al samen met onder andere Albert Heijn, Media Markt en Lowlands.

Op Lowlands is de Mobile Order' bestelapplicatie al eerder getest. Nu volgt dus de Udense De Pul als eerste popzaal. Met deze nieuwe techniek van mobiel bestellen is het mogelijk om via je mobiel een bestelling samen te stellen, die daarna bij de bar kan worden gescand en betaald. Op die manier moet het bestellen van een drankje bij De Pul sneller en gemakkelijker worden. Dankzij deze nieuwe techniek hoef je niet meer over de bar te schreeuwen wat je graag wilt bestellen en zijn muntjes en pinpassen ook verleden tijd. "We zitten momenteel nog in de pilotfase", legt directeur Gijs de Louw van De Pul uit. "Tot nu toe was het in De Pul mogelijk om met munten en met pin aan de bar te betalen. Dit kan nog steeds, maar met deze nieuwe techniek zorgen we voor een snel en makkelijk alternatief. Met drie drukken op je knop kun je een bestelling invoeren en betalen. Dit scheelt wachten bij de bar of muntenautomaat."

De pilot heeft als doel om te testen hoe het publiek, maar ook de vrijwilliger achter de bar deze nieuwe manier van betalen ervaart. "De prijzen in de app zijn overigens ook beter afgerond, iets wat met munten niet goed kon. Het levert de gast dus ook een voordeeltje op", vult directeur Gijs de Louw aan.

Meer berichten