Afbeelding

'De hipste theeleverancier van Nederland'

Zakelijk 1.810 keer gelezen

UDEN | Waarom zou je wél een indrukwekkende wijnkaart voeren, de mooiste speciaalbieren schenken en een prachtige cappuccino serveren, maar nul komma nul investeren in thee? Die vraag stelde Mark van den Bogaart zichzelf ook. Vier jaar later is TwisTea een groot succes.

Grappig genoeg was het tijdens zijn opleiding tot barista dat Mark de wereld van thee binnentrad. "Ik werd meteen geraakt door de schoonheid van het product. Wist je dat alle thee afkomstig is van één en hetzelfde plantje? Je kunt er oneindig veel schitterende aroma's mee creëren."

Fun factor
Passie is één, maar een degelijk horecaconcept voor verse kwaliteitsthee is lastiger te realiseren. Bedieningsgemak, eenvoud, hygiëne, commerciële potentie en een sterke 'fun factor', combineer dat maar eens. De carrousel van TwisTea doet het. "We hebben een variant voor horecaondernemers en een voor particulieren. We halen one kwaliteitsthee van overal over de wereld. Ja, we hebben moeten vechten voor ons plekje, maar inmiddels hebben we een kleine 300 klanten in binnen- en buitenland.

Thee maakt gelukkig
"Binnen vijf jaar hopen we in alle grote steden in Nederland een brand store te openen", besluit Mark. "Op een rustige zondagochtend of na een drukke dag: thee maakt je gelukkig. Onze slogan is niet voor niets 'Let's twist to happiness. We willen de leukste en hipste theeleverancier van Nederland worden."

Weetjes
- Er zijn 30 verschillende blends verkrijgbaar. Van 'gewoon' groene thee tot aroma's als gin-tonic, blueberry-yoghurt en cranberry-rose.

- Eén keer draaien zorgt voor de exacte dosering van zo'n 2 gram thee. Eén portie, goed om twee keer thee van te trekken.

- In het RVS zeefje krijgt de thee de rust en de ruimte om zijn subtiele aroma's af te geven.

- Bepaal je perfecte trektijd, want die is per thee verschillend en bovendien een kwestie van smaak.

- Ideaal voor particulieren: carrousels met vier, vijf of zes varianten, afhankelijk van ieders eigen voorkeur en drinkfrequentie.

Dit artikel is verschenen in Bedrijvig Uden.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant